måndag 9 april 2012

Flirtade i Finland


Jag skottade inte bara snö i Finland. Jag hälsade även på folk. Bland annat bonden i byn, precis när vi kom. Han fick hjälpa oss att skotta upp infarten till stugan med traktorn.

Jag flirtade med finska bonden när vi hälsade på. Jag tror inte han blev så intresserad av mig. En svensk kvinna på 47-år med ett ordförråd som en finsk 1-åring – med ett- och tvåordssatser.

Han frågade: -Onko sinulla lapio mukaasa? (Har ni spade med er?)
Jag svarade: -Aina! (Alltid!)

6 kommentarer:

Lisbeth sa...

En flirt är en flirt även om den verkar obesvarad. I kväll börjar bonde söker fru och om jag minns rätt så har det varit en del bönder som varit mindre talför så man vet aldrig
Ha en fin vecka

Thakock sa...

Ähhh behövs väl inga ord för att flirta....kropps språk räcker nog i det läget ;)

Villa Frejas bokblogg sa...

Tror att bonden var mäkta imponerad. Själv hade jag svarat Joulopokko (kan inte stava till det men; jultomten) eftersom det är det enda finska ord förutom svordomar som jag kan ;)

Ama de casa sa...

Trevligt att flirta lite sådär :-)

Krönikören sa...

Alltid är ju ett bra ord att kunna när man ska flirta. Bättre än skadeförsäkring som jag kan. Eller hytt. Fast hytt kan vara lite bra också.

Hörni sa...

Jag kan ingenting, bara räkna lite. Jag har kunnat det där som står på element som betyder "får ej övertäckas", men till och med det har jag glömt nu. :D