onsdag 29 december 2010

Ola & Noomi Rapace

spelar ett äkta par i Svinalängorna, men är privat numer skilda. De säger i en intervju att de vill spela syskon i en film.

När jag läste det kom jag att tänka på den obehagliga Syskonsalt som gick på SVT 2000. Den handlar om ett syskonpar som blir sexuellt besatta av varandra. De spelas av Lina Englund och Daniel Larsson. Den var så stark, så jag har lite svårt för de skådespelarna, som jag förknippar med det dramat...även om de spelar andra mer sympatiska roller.

Samma sak är det med han som spelade huvudrollen i den obehagliga Kaninmannen som visades av SVT 1989, efter manus av Stig Larsson (inte han med Millennium- triologin). Jag kan inte med Leif Andrée efter det. Även fast jag vet att det bara var en roll och inte är hans riktiga jag. När han spelat mer sympatiska män tänker jag att under ytan är han det där svinet.

Så jag kommer få väldigt svårt om jag ser en film där någon av mina ”snyggingar” spelar ett äckel. Ska han fortfarande få bli älskad av mig eller...?

Syskonsalt. Bild från Aftonbladet.se

Kaninmannen. Bild från filmia.se

0 kommentarer: