söndag 23 maj 2010

Jihad Britt eller vad tror ni?

När jag skulle flyga hem i tisdags efter en vistelse i Västerås via Stockholm och Arlanda, passerade jag säkerhetskontrollen. Jag hade satt alla mina vätskor i små förpackningar väl synliga i en genomskinlig påse, resten av necessären var i handbagaget...plus att jag hade med mig en liten handväska. Jag satte upp allt på bandet, plus min jacka och gick igenom med linne, byxa och gympadojjor. Givetvis pep det till i bågen jag gick igenom och jag blev kroppsvisiterad....vilket var lätt med tanke på att jag hade ganska lite på mig. Väl igenom ville mannen vid bandet att jag skulle öppna väskan och necessären. Sagt och gjort så öppnade jag dessa och han rotade runt för att sen bestämma sig för att köra igenom väskan utan necessären. Där åkte den igenom en gång till, öppen med hälften hängande utanför och tjejen vid skärmen blev nöjd. Själv kände jag mig lite stressad över att alla mina grejer låg överallt i säkerhetskontrollen och att jag med största sannolikhet skulle glömma och tappa bort hälften. Efter mycket bänglande lyckades jag få in allt i väskan och få med mig allt. Undra vad de tyckte sig se i mitt handbagage? Såg rakhyveln ut som en pistol? Eller såg min pillerburk i plåt ut som en bomb?

Jihad Britt?

Originalet Jihad Jane

Bild lånad från CBCNews

0 kommentarer: